Innlogging / tilgang

Hvordan logger jeg meg inn på Compliance Dashbordet?

Hvor kan jeg se hvem som har tilgang til Compliance Dashbordet?

Hva gjør jeg dersom det må gjøres endringer i hvem som skal ha tilgang til

Sjekklister / aktiviteter

Hvem har ansvar for å tilpasse sjekklistene i Compliance Dashbordet?

Hvor ofte oppdateres sjekklistene?

Hvordan kan hyppighet / periode på aktiviteter / kontroller endres?

Hvordan kan jeg tilpasse sjekklistene?

Endre sjekkpunkt

Slette sjekkpunkt

Hva skjer dersom Compliance Support gjennomfører endringer i malene som inkluderer sjekkpunkter jeg har endret?

Hvordan endrer jeg antall stikkprøver?

Legge til sjekkpunkter

Fjerne sjekkpunkter

Hvordan kan jeg legge inn ansvarlig for oppfølging?

Hvordan kan jeg legge inn ansvarlig for tiltak?

Tilleggsmoduler.

Hva er tilleggsmoduler?

Hvordan bestiller jeg tilleggsmoduler?

Hvordan blir jeg fakturert for tilleggsmoduler?

Brukere

Hvor finner jeg oversikt over brukere av Compliance Dashbordet?

Hvem som har tilgang til Compliance Dashbordet for Kunden (brukere) fremgår av «Min side»

Fakturering / abonnement

Når fornyes abonnementet?

Hvordan fornyes abonnementet?

Når mottar jeg faktura for Compliance Dashbordet?

Hvor kan jeg henvende meg dersom jeg har spørsmål omkring faktura eller fornyelse av abonnementet?

Hvordan kan jeg si opp abonnementet?

Hvor lenge har jeg tilgang til Compliance Dashbordet etter jeg har sagt opp abonnementet?

DORA – forordningen

Hvem eier eller har tilgang til informasjonen som er registrert i Compliance Dashbordet?

På hvilken plattform er Compliance Dashbordet utviklet?

Løsningsbeskrivelser

IKT-sikkerhet

Benytter Compliance Dashbordet APIer?

Hvor kan jeg få mer informasjon om etterlevelsen av DORA-regelverket?

Personvern / GDPR.

Innlogging / tilgang

Hvordan logger jeg meg inn på Compliance Dashbordet?

Du får tilgang til Compliance Dashbordet via egen lenke som du mottar fra Compliance Support AS. Lenken sendes på e-post etter at det er inngått avtale om tilgang til Compliance Dashbordet.

Etter du har trykket på lenken gjennomfører du følgende tre enkle steg; 

  1. Legg inn din e-post-adresse

E-post adressen må være den samme som er oppgitt som den eller de personer hos dere som skal ha tilgang til Compliance Dashbordet.

  • Trykk på «Send me a PIN»

Du vil motta en e-post til den angitte e-post adressen fra «Appfarm <login@appfarm.io>». Dersom du ikke mottar e-post etter kort tid sjekk søppelpost, spamfilter el. 

  1. Legg inn PIN mottatt på e-post, trykk «Sign In» 

Dersom det skulle oppstå noen problemer med tilgang, kan du sende oss en e-post til hello@governance.no. Husk å gi oss en tydelig beskrivelse av hva problemet består i.

Hvor kan jeg se hvem som har tilgang til Compliance Dashbordet?

Du kan sjekke hvem som har tilgang til Compliance Dashbordet på «Min side» i Compliance Dashbordet.

Hva gjør jeg dersom det må gjøres endringer i hvem som skal ha tilgang tilCompliance Dashbordet?

Dersom det skal legges til nye personer med tilgang til Compliance Dashbordet må ansvarlig kontaktperson hos dere som oppgitt i avtalen med Compliance Support AS sende e-post til hello@governance.no med navn, e-post og telefonnummer til den eller de personene som skal gis tilgang til Compliance Dashbordet.

Dersom en bestemt person ikke lengre skal ha tilgang til Compliance Dashbordet, må ansvarlig kontaktperson i foretaket sende e-post til hello@governance.no med informasjon om hvem som skal ikke lengre skal ha tilgang til Compliance Dashbordet.

Avtalen om bruk av Compliance Dashbordet inneholder en begrensning på antallet brukere. Dersom antallet brukere skal økes utover det som er avtalt, ber vi om at det sendes informasjon til det til hello@governance.no  

Sjekklister / aktiviteter

Hvem har ansvar for å tilpasse sjekklistene i Compliance Dashbordet?

Det er Kundens ansvar å sikre at Compliance Dashbordet er tilpasset og dekkende for Kundens virksomhet.

Kunden må derfor gjennomgå og tilpasse Compliance Dashbordet til egen virksomhet.

Dersom du ønsker bistand med å tilpasse eller gjøre enderinger i Compliance Dashbordet kan vi selvsagt bistå med dette. For suppport kan du ta kontakt med oss på hello@governance.no.

Hvor ofte oppdateres sjekklistene?

Compliance Support vil holde den generiske (standard) versjonen av Compliance Dashbordet oppdatert i henhold til eventuelle vesentlige endringer i regelverket og forventninger fra myndighetene. Endringene vil innarbeides løpende gjennom året, og blir automatisk tilgjengelig for brukerne. Kunden vil bli holdt informert om eventuelle vesentlige endringer som følger av lovendringer eller nye myndighetskrav.

Hvordan kan hyppighet / periode på aktiviteter / kontroller endres?

Ansvarlig kontaktperson hos Kunden oppfordres til å sende e-post til hello@governance.no dersom dere ønsker å endre hyppighet / periode på aktiviteter / kontroller (kan endres mellom månedlig, kvartalsvis, halvårlig eller årlig). 

Det er viktig at dere som brukere vurderer perioden / hyppigheten av de ulike aktivitetene / kontrollene. Dersom dere ønsker å endre mellom periode (årlig – halvårlig – kvartalsvis – månedlig) bør dette gjøres før sjekklistene tas i bruk. Dersom dette skal endres etter det er lagt inn data,  risikerer dere å miste all informasjon som allerede er registrert.

Hvordan kan jeg tilpasse sjekklistene?

Brukeren kan selv gjøre endringer i tekstene i alle sjekklister / aktiviteter – både i sjekkpunkt og beskrivelsene. Det er også mulig å legge til egne sjekkpunkter, og fjerne hele sjekkpunkter.

Endre sjekkpunkt

  1. Gå inn i «Edit mode»
  • Velg sjekkpunktet du ønsker å endre og trykk på det blå «blyant»-symbolet
  • Rediger teksten i sjekkpunktet og/eller beskrivelsen i pop-up vinduet som kommer frem, trykk deretter på «Lagre»
  • Gå tilbake til «View mode»

Slette sjekkpunkt

  1. Gå inn i «Edit mode»
  • Velg sjekkpunktet du ønsker å slette og trykk på det røde symbolet for å slette. Du vil få opp en pop-up hvor du må bekrefte at du ønsker å gjennomføre slettingen.
  • Gå tilbake til «View mode»

Hva skjer dersom Compliance Support gjennomfører endringer i malene som inkluderer sjekkpunkter jeg har endret?

Vi vil oppdatere Compliance Dashbordet i forhold til relevante og vesentlige endringer i regelverk og etablert praksis. Endringene vil automatisk bli tilgjengelig for relevante kunder / brukere.

Dersom du har gjort endringer / tilpasninger i sjekkpunkter eller beskrivelser som det senere blir gjort endringer i fra Compliance Support – vil du se et rødt info-ikon ved siden av den aktuelle teksten.

Når du trykker på ikonet vil du får frem forslaget til ny tekst, sammen med den eksisterende teksten. Du kan da velge å akseptere, avslå eller endre den nye teksten som kommer fra Compliance Support.

Hvordan endrer jeg antall stikkprøver?

Legge til sjekkpunkter

Brukeren kan legge til nye (øke antallet) stikkprøver på denne måten;

  1. Gå inn i «Edit mode»
  • Velg «Opprett flere sjekklister»
  • Velg hvilken sjekkliste du vil opprette flere av i rullegardin-menyen, antall sjekklister i tillegg til dem som allerede er generert – som du ønsker å opprette (antall ekstra sjekklister), og trykk «Opprett»
  • Gå tilbake til «View mode»

Fjerne sjekklister

Brukeren kan fjerne (redusere antallet) stikkprøver på denne måten;

  1. Gå inn i «Edit mode»
  • Trykk på symbolet for «Slett sjekkliste», og bekreft at du ønsker å slette på meldingen som kommer opp
  • Gå tilbake til «View mode»

Hvordan kan jeg legge inn ansvarlig for oppfølging?

Navn på den som er ansvarlig for oppfølging/gjennomføring av et tiltak, velges i rullegardin-menyen ved registrering av oppfølgingshendelser.

Rullegardinmenyen er basert på tabellen «Ansvarlige i banken» som du finner på «Min side». Her kan brukeren selv registrere inn hvem som skal være ansvarlige.

Hvordan kan jeg legge inn ansvarlig for tiltak?

Hvem som er ansvarlig for oppfølging/gjennomføring av et tiltak velges i rullegardin-menyen ved registrering av tiltak.

Rullegardinmenyen er basert på tabellen «Ansvarlige i banken» som du finner på «Min side». Her kan brukeren selv registrere inn hvem som skal være ansvarlige.

Tilleggsmoduler

Hva er tilleggsmoduler?

Tilleggsmoduler er sjekklister som kunden / brukeren kan velge å kjøpe tilgang til, i tillegg til alle sjekklistene / aktivitetene som allerede er inkludert i abonnementet på Compliance Dashbordet.

Hvordan bestiller jeg tilleggsmoduler?

Brukeren kan bestille tilleggsmoduler ved å krysse av på ønsket tilleggsmodul i oversikten på fremsiden av Compliance Dashbordet, og trykke på knappen «Bestill tjenester».

Den ønskede tilleggsmodulen vil da bli tilgjengelig for samtlige brukere hos kunden under sektoren «Annet».

Hvordan blir jeg fakturert for tilleggsmoduler?

Tilleggsmoduler faktureres i henhold til pris oppgitt i Dashbordet. Pris for tilleggsmoduler er en engangskostnad, om ikke annet er oppgitt. 

Du vil ha tilgang til bestilte tilleggsmoduler og eventuelle oppdateringer av tilleggsmodulene så lenge du har et aktivt abonnement på Compliance Dashbordet.

Brukere

Hvor finner jeg oversikt over brukere av Compliance Dashbordet?

Hvem som har tilgang til Compliance Dashbordet for Kunden (brukere) fremgår av «Min side».

Fakturering / abonnement

Når fornyes abonnementet?

Abonnementet fornyes automatisk med 1 år om gangen fra og med 1. januar hvert år. Se også avtalen som er inngått med Compliance Support AS om bruk av Compliance Dashbordet.

Hvordan fornyes abonnementet?

Abonnementet fornyes automatisk med 1 år om gangen fra og med 1. januar hvert år.

Prisene vil bli justert ved hvert årsskifte. Endring i pris vil bli varslet til Kunden senest 15. september, og vil gjelde for påfølgende år. Se informasjon i avtalen som er inngått med Compliance Support AS om bruk av Compliance Dashbordet.

Når mottar jeg faktura for Compliance Dashbordet?

Kunden vil motta faktura for engangsavgift ved oppstart og abonnementsavgift for det første kalenderåret når avtale er signert og brukerne har fått tilgang til å benytte Compliance Dashbordet.

Deretter faktureres abonnement løpende per kalenderår. Se hva som er avtalt i den avtalen som er inngått med Compliance Support AS om bruk av Compliance Dashbordet.

Hvor kan jeg henvende meg dersom jeg har spørsmål omkring faktura eller fornyelse av abonnementet?

Eventuelle spørsmål kan sendes på e-post til hello@governance.no.

Hvordan kan jeg si opp abonnementet?

Abonnementet fornyes automatisk med 1 år om gangen fra og med 1. januar hvert år med mindre annet er avtalt eller én av partene sier opp avtalen. Eventuell oppsigelse skal være skriftlig og sendes på e-post til hello@governance.no. Oppsigelse må være sendt senest 3 måneder før utløp av kalenderåret, dvs. seneste innen utgangen av september. Se avtalen som er inngått med Compliance Support AS om bruk av Compliance Dashbordet.

Hvor lenge har jeg tilgang til Compliance Dashbordet etter jeg har sagt opp abonnementet?

Ved oppsigelse vil Kunden ha tilgang til Compliance Dashbordet frem til og med 31. mars året etter det er sgt opp. Det vil si at dersom Kunden velger å si opp abonnementet innen 30. september 2026 vil Kunden har tilgang til Compliance Dashbordet til og med 31. mars 2027.

DORA – forordningen

Hvem eier eller har tilgang til informasjonen som er registrert i Compliance Dashbordet?

Informasjon som lastes opp i Compliance Dashbordet av Kunden, er kun tilgjengelig for Kunden, med mindre Kunden selv beslutter å gi tredjepart tilgang til informasjonen.

Compliance Support AS oppbevarer ingen informasjon som Kunden laster opp i Compliance Dashbordet.

På hvilken plattform er Compliance Dashbordet utviklet?

Compliance Dashbordet er utviklet ved hjelp av løsning fra Appfarm (Appfarm AS). Dette er blant de mest anerkjente foretakene innenfor dette tjenesteområdet i Norge.

Løsningsbeskrivelser

Compliance Dashbordet er utviklet og konfigurert på oppdrag av Compliance Support AS i samarbeid med et anerkjent IT-firma i Norge som har høy oppmerksomhet om IT-sikkerhetsspørsmål. I samarbeid med IT-firmaet vil Compliance Support AS fremlegge eventuelle beskrivelser som Kunden eventuelt etterspør knyttet til tekniske kravspesifikasjoner for Compliance Dashbordet.

IKT-sikkerhet

Compliance Dashbordet er utviklet ved hjelp av løsning fra Appfarm (Appfarm AS). Dette er blant de mest anerkjente foretakene innenfor dette tjenesteområdet i Norge.

Dokumentasjon for sikkerhetsløsninger i leveransen fra Appfarm kan fremlegges på forespørsel. En eventuell forespørsel sendes på e-post til hello@governance.no.

Benytter Compliance Dashbordet APIer?

Det er ingen API-er koblet opp mellom Compliance Dashbordet og brukerne / virksomheten.

Dersom Kunden ønsker å koble til andre funksjoner, må dette avklares med Compliance Support AS.

Hvor kan jeg få mer informasjon om etterlevelsen av DORA-regelverket?

Du vil få tilgang til relevante informasjon om DORA og avtaler med underleverandører inkludert blant annet SLA (Service Level Agreement) på forespørsel.

Alle henvendelser med spørsmål kan sendes på e-post til hello@governance.no.

Personvern / GDPR

Foretaket som benytter Compliance Dashbordet er behandlingsansvarlig. Compliance Support AS er databehandler og utfører oppgaver etter instruks og avtale med foretaket som er behandlingsansvarlig.

Compliance Support AS benytter enkelte underleverandører (under – databehandlere) som fremgår av databehandleravtalen som ble signert ved inngåelse av avtalen om abonnement på Compliance Dashbordet.

Compliance Support AS har ingen tilgang til de opplysningene som kunder legger inn i Compliance Dashbordet med mindre vi blir invitert av kunden til å bistå med support som medfører at vi kan se de deler av innholdet som kunden ber oss om.